2015. június 9., kedd

A megfelelő kommunikációs csatorna kialakítása - A blog története



Az elmúlt hónapok során többen kérdezték tőlünk, hogy milyen megfontolásból indítottuk el a blogot, mi vezetett minket arra az elhatározásra, hogy az internet adta lehetőségeket kihasználva osszuk meg ismereteinket, tapasztalatainkat az olvasókkal. Úgy gondoltuk, ha leírjuk a blog kialakulásának történetét, talán segítséget nyújtunk azok számára, akik még csak gondolkodnak azon, hogy a jövőben szélesebb körben alkalmazzák a világháló nyújtotta végtelen lehetőségeket....

Cégünket 1998-ban alapítottuk, egy családi vállalkozás keretében. Az évek alatt sok változáson mentünk át, mind szakmai, mind emberi téren és rengeteget fejlődtünk is ez idő alatt, sok tapasztalattal lettünk gazdagabbak.
Bővülő Ügyfélkörünk már nem csak könyveléstechnikailag váltott ki belőlünk magasabb szintű elhivatottságot, hanem emberileg is. Változó világunkban törvények, szabályozások, gondok röpködnek minden felé és már nem kielégítő az, ha „csak” egy könyvelő képes ezekkel lépést tartani, a vállalkozónak is fontos, hogy az Ő számára lényeges információk eljussanak hozzá, mégpedig olyan formában, hogy azokat hasznosítani is tudja munkája során.

A mi történetünk 2011-ben kezdődött. Sok próbálkozásunk volt már arra irányulóan, hogyan hívhatnánk fel bizonyos dolgokra az Ügyfelek figyelmét, hogy ez által megkíméljük őket egy esetleges későbbi problémától, vagy, hogy még inkább hasznukra lehessünk.

Első próbálkozásaink közé tartozott a telefonos megkeresés, és tájékoztatás, szigorúan saját ügyfélkörön belül. Várakozáson aluli eredmény született. Az emberek többsége meg sem hallgatott, vagy éppen nem is érdekelte. -Nem a mindennapi rutinjához tartozol, „biztos megint el akarsz neki adni valamit” és a lehető leggyorsabban leráznak. Még akkor is, ha a szándékod nem az eladás, és őket segítenéd. - Az egyik ilyen telefonos próbálkozás alkalmával szépen bemutatkoztam, elmondtam, hogy a könyvelő irodájából telefonálok, és hogy pár perc erejéig szeretnék felvilágosítást adni. Az Ügyfél elkezdett ordítozni, hogy hova menjek, és lecsapta rám a telefont. Annyi időm sem volt, hogy levegőt vegyek. Azt hiszem ez volt az a pont, ahol első körben elvetettük a telefonos megkeresések ötletét.  Legnagyobb megrökönyödésemre az Ügyfél két percen belül visszahívott, burkoltan elnézést kért és végig hallgatott. Alig mertem belegondolni, hogy hogyan reagálnának azok az emberek, akik mondjuk, nem a mi Ügyfélé-körünkhöz tartoznak.
Tehát más megoldást kellett találnunk.

Második próbálkozásunk az email volt. Modern technika, az elektronikus leveleket majdnem mindenki napi szinten olvassa, hátha így több eredményt érhetünk el. Emellett mi is lépést tartunk a haladó világgal, számtalan kérés érkezett hozzánk, hogy el lehessen minket érni, elektronikus úton is. Ez az ötlet egész jónak bizonyult, mindaddig, amíg ki nem derült, hogy a többség meg sem nyitja a leveleinket, hanem reklámnak nézik és szó nélkül a kukába helyezik.

Azt hihetné az ember, hogy erre már feladtuk a próbálkozást, de nem. 2011 decemberében egy ismerősünk által megoldást találtunk  Létrehoztuk ezt a blogot, mely feldolgozza az éppen aktuális híreket, szabályozásokat, törvényeket, újításokat, módosításokat (stb), tehát lényeges információkat tartalmaz, mégis érthető bárki számára. Ami még lényegesebb, nem csak a saját ügyfélkörünk számára érhető el, hanem bárki számára aki érdeklődik. Szintén a modern technikát alkalmazva a blogon lehetőséget kínálunk arra, hogy az érdeklődők feliratkozhassanak, vagy épp leiratkozhassanak hírleveleinkről. Persze egy blog önmagában mit sem ér, valahogy el is kell juttatni az emberekhez. Egy ismert közösségi portálon is létrehoztuk a cég saját profilját, ahol minden aktuális blog-bejegyzést megosztunk, így az ismerőseink, és az ismerőseink ismerősei is, vagy csak a neten kutakodók számára is megnyílt a kapu.

Mi ebben a pláne? Elértük, hogy anélkül adjunk át információt, hogy betörnénk az emberek magán szférájába, mégis mindenkihez eljusson az, ami fontos, illetve szüksége van rá. Sőt ezt még lehet fokozni, hiszen nem csak a saját ügyfeleink számára nyitottunk információs sztrádát, hanem azon sokaság felé is, akik esetlegesen megoldást keresnek problémáikra, vagy éppen szakmai kérdéseikkel általunk találnak választ munkájukhoz.

Az oldalak létrehozása óta azon vagyunk, hogy a professzionalitást egy még magasabb szintre emeljük, hisz nem elég valamit jól csinálni, ha az mások számára értelmezhetetlen. Igyekszünk a szürke számok világába színt varázsolni, hogy az emberek számára elérhetőbbé tegyük a fejlődést, és a haladást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése